K tomu aby každý tým fungoval co nejlépe, je doslova nutná jeho pospolitost. Pokud mezi lidmi na pracovišti panuje napětí a v jednom kuse řeší své rozdíly, vaše firma nikdy nebude fungovat na sto procent. Jak je ale sjednotit? Uspořádali jste team-buildingovou akci, ale i zde se vaši zaměstnanci shlukli do několika menších skupinek? Jak se říká, ďábel tkví v detailu. Zkuste se zamyslet. Co vaše zaměstnance, spojuje? No přece VY. Vaše firma, vaše logo, zaměstnání, které mají všichni bez ohledu na rozdíly společné. Zkuste jim to ukázat.
Že nevíte jak? Co třeba společná trička? Když uspořádáte další fotbalové utkání, nebo zahájíte hádankový večer, obléknou si všichni stejná trička a najednou ty obrovské rozdíly, které je dříve tolik odlišovaly, najednou zmizí. Budou skupinkou jednotlivců táhnoucí za stejný provaz. Nebudou se lišit značkami, které nosí, stylem, ani schopností se obléci co nejnápaditěji. Když se podívají kolem sebe, neuvidí množství rozličných osobností, ale spoluhráče, parťáky. Jaká trička ale vybrat? V dnešní době už není takový problém zařídit si potisk firemních triček. Tričko nesoucí vaše logo ukáže vašim zaměstnancům, do kterého týmu vlastně patří.
Jak ale takové tričko vybrat?
1. Dbejte na kvalitu – když dáte svým zaměstnancům nekvalitní, či nepohodlná trička, napadne je že na nich šetříte a vlastně vám na nich ani nezáleží. Pohodlná trička naopak budou ochotně nosit i mimo práci.
2. Zvolte vhodnou barvu – ideální bude barva, jakou nese logo vaší firmy.
3. Umístění loga – logo vaší firmy nemusí být nutně umístěno klasicky na hrudi. Potisk se může nacházet i na zádech, nebo na rukávu.
4. Přidejte něco navíc – kromě loga může každé tričko zdobit jméno jeho nositele. O to originálnější bude a vašim zaměstnancům ukáže, že si vážíte každého jednoho z nich.
5. Správná velikost – darovat někomu nesprávnou velikost může být trapné a urážlivé. Můžete zvolit největší velikost pro všechny, ale pak hrozí, že se jim nelichotivě vytahané tričko zkrátka nebude líbit. Navíc třeba při sportu by to nemuselo být pohodlné. Na velikost se jich můžete zeptat. Někomu však nemusí být příjemné sdělovat svoji konfekční velikost před ostatními, nabízí se tedy soukromý dotazník, který každý vyplní tak, aby o tom jeho spolupracovníci nevěděli.
6. Vyberte si spolehlivého výrobce – ačkoliv výrobu triček s potiskem nabízí dnes mnoho firem, ne vždy se můžete spolehnout na jejich zkušenosti a to co vám ve výsledku přijde, vůbec nemusí odpovídat očekávání. V poměru kvalita versus cena se na trhu jako jeden z nejlepších dodavatelů jeví firma Promodárky, která již patnáct let vyrábí reklamní předměty s potiskem.
A nakonec nezapomeňte se zaměstnanci komunikovat. Ačkoliv trička mohou napomoci spojit kolektiv, komunikaci to nenahradí. Berte vážně jejich návrhy a připomínky a snažte se řešit konflikty na pracovišti tak, aby nikdo nepřišel zkrátka.