Věci, které zabíjejí produktivitu v kanceláři

Pokud pracuje obvyklých 8 hodin, určitě se vám tak stává, že čas od času nemůžete udržet pozornost, ať už kvůli špatnému prostředí v kanceláři nebo netaktním a hlučným kolegům.

 mladý pracovník

Jaké jsou největší rušitelé, které nás nenechají pořádně pracovat?

 

1.       Neadekvátní pracovní podmínky

Pocit, kdy se z jakéhokoliv důvodu nemůže soustředit. Práce máte nad hlavu, ale přesto se nemůžete soustředit a dokopat k jakékoliv činnosti. Jedním z důležitých faktorů je pohoda na pracovišti. Člověk se totiž nemůže naplno soustředit na práci, pokud se v daném prostředí necítí dobře. Nedostatek pohodlí může mít za následek více faktorů – špatně nastavená teplota, světlo nebo třeba jenom nepohodlné místo na sezení.

 

Zkuste si párkrát za den vyvětrat, s čerstvým vzduchem v kanceláři se hned budete daleko lépe soustředit. Ideální teploty v místnosti se v létě doporučují mezi 23 až 26°C v zimě by se pak teplota měla pohybovat kolem 22°C. Nezapomínejte ani a správné světelné podmínky v místnosti. V tmavé místnosti bez světla se vám bude velmi obtížně pracovat.

 business v kavárně

2.       Multitasking

Multitasking v praxi nikdy nefunguje. Pokud se domníváte, že budete dělat více úkolů na jednou a budete daleko produktivnější, tak se mýlíte. Podle dostupných průzkumů, totiž multitasking zvládnou asi 2% lidí. Na konci pracovního dne byste tak z páce mohli odcházet se spoustou rozdělaných úkolů.

 

Zaměřte se raději na jeden úkol a dotáhněte ho do zdárného konce, teprve potom se můžete vrhnout na další.

 

3.       Prokrastinace

Každý si čas od času odloží svůj úkol na později, dá si malou pauzu nebo odejde z práce o něco dříve. Věděli jste, že až 20% lidí trpí chronickou prokrastinací? Ztrácíme tak svůj drahocenný čas každý den, aniž bychom si toho byli vědomi.

 

4.       Neohleduplní kolegové

Není nic horšího než kolegové, kteří neznají míru. Rušivé elementy v podobě hlasitého hovoru na pracovišti jsou především velkým zabijákem produktivity.